8/15/2012

// syksy tulloo


Tulee se, sanokaa mitä sanotte. Aamulla on jo kylmä kun kahvikuppi kädessä seisoo parvekkeella, vaikka iltapäivällä lämpeneekin. Oon nauttinut niin paljon tästä kesästä kun ei ole ollut kiire mihinkään koko kesänä. Olen kyllä pitänyt päiväjärjestystä yllä heräämällä viimeistään ennen yhdeksää ettei ihan nukkumiseksi mene koko päivä. Edes se, että rahantulo on radikaalisti vähentynyt, ei ole tuntunut niin pahalta kuin ajattelin.

Ja aika vähän sitä rahaa loppujen lopuksi menee kun miettii mitä ostaa. Olenkin nyt alkukeväästä asti ollut ostamatta mitään uutta vaatetta kaupoista tai nettikaupoista. Pari vaateostosta olen tehnyt kirppareilta ja niihin ei montaa euroa ole uponnut. Tätä aion jatkaa ainakin koko vuoden (tai opintovapaan) ajan ja katsoa miltä tuntuu. Ärsyttääkin jo melkein kaikki rättiblogit kun niissä jatkuvasti ostetaan ostetaan ostetaan. Tuntuu todella terveelliseltä vähän miettiä kulutustottumuksia, vaikka se osittain tapahtuukin "olosuhteiden pakosta".

Myös blogien lukeminen on vähentynyt yleensä, lueskelen kirjoja, käyn uimahallissa, koiran kanssa ulkona, olen poiminut melkein joka päivä kipollisen vadelmia takametsästä, leiponut piirakoita ja torttuja, lukenut joka aamu rauhassa lehden aamukahvin kanssa, järjestellyt kaappeja ja tehnyt ruokaa (ja kehittänyt intohimoisen herkuttelusuhteeen kesäkurpitsaan). Olen niin onnekas kun on mahdollista tehdä näin.

Mutta syksy tuntuu silti jännältä, kun ei ole työtä mihin mennä vaan sitä opiskelua vaan. Kesällä se ei tunnu niin oudolta kun ihmiset on lomalla, mutta syksyllä kaikki on taas töissä ja minä edelleen opintovapailen. Jännää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti